I. Postanowienia Ogólne
1. Poniższy Regulamin określa zasady dokonywania transakcji w Sklepie Internetowym
BALDININI KATOWICE działającym pod adresem: www.baldinini.katowice.pl, który prowadzony
jest przez Sprzedawcę.
2. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
a) Sprzedawcy – rozumie się przez to LORO S.C siedzibą w Katowicach przy ul.
Młyńska 13, NIP 6342535351, REGON 278297875,
b) Kliencie - rozumie się przez to osobę fizyczną, posiadającą co najmniej
ograniczoną zdolność do czynności prawnych i ukończone 18 lat, a także osobę prawną lub
jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, posiadającą zdolność prawną i
zdolność do czynności prawnych,
c) Sklepie – rozumie się przez to sklep internetowy, prowadzony przez Sprzedawcę pod
adresem internetowym www.baldinini.katowice.pl
d) Towarze lub Towarach – rozumie się przez to towary oferowane przez Sprzedawcę do
sprzedaży detalicznej dostępne w Sklepie,
e) Cenie - należy przez to rozumieć cenę brutto Towaru umieszczoną obok informacji o
Towarze, nie uwzględniającą Kosztów dostarczenia Towaru. Ceny Towarów znajdujących się w Sklepie
wyrażone są w złotych polskich i uwzględniają podatek VAT,
f) Dostawcy – rozumie się przez to firmę kurierską współpracującą ze Sprzedawcą. W
przypadku, gdy Sprzedawca podejmie współpracę z Pocztą Polską lub innym operatorem publicznym,
za Dostawcę będzie uważana również Poczta Polska lub inny operator publiczny,
g) Kosztach dostarczenia Towaru – rozumie się przez to opłaty za dostawę Towaru do
Klienta,
h) Zamówieniu – rozumie się przez to zamówienie na Towar lub Towary złożone przez
Klienta w Sklepie zgodnie z niniejszym Regulaminem.
3. Informacje podane na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu
przepisów kodeksu cywilnego. Stanowią one zaproszenie do składania ofert przez Klientów.
4. Dostępność towarów jest aktualizowana od poniedziałku do piątku w godzinach
południowych z wyjątkiem dni wolnych od pracy.
5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do limitowania ilości zamawianych Towarów
oferowanych w Sklepie po promocyjnych cenach.
6. Wszystkich Klientów Sklepu obowiązuje zakaz przesyłania treści o charakterze
bezprawnym lub sprzecznym z zasadami współżycia społecznego.
II. Rejestracja i warunki dokonywania Zamówień
1. Klientami uprawnionymi do składania Zamówień na Towary są Klienci:
a) posiadający status zarejestrowanego użytkownika Sklepu,
b) nie posiadający statusu zarejestrowanego użytkownika Sklepu – dokonujący
zakupów z pominięciem procedury rejestracji i logowania.
2. Status zarejestrowanego użytkownika Sklepu uzyskuje się po wykonaniu
następujących czynności:
a) wypełnieniu w prawidłowy sposób formularza rejestracyjnego znajdującego się na
stronie internetowej Sklepu (w szczególności podania wymaganych w formularzu danych osobowych i
ustalenia przez Klienta loginu oraz hasła),
b) dokonaniu aktywacji konta, poprzez wejście na link wysłany na adres mailowy
Klienta.
Czynności rejestracyjne dokonywane są jednorazowo. Przy każdym kolejnym Zamówieniu Klient używa
ustalonego wcześniej na stronie Sklepu loginu i hasła. Po użyciu ustalonego przez Klienta loginu
i hasła ma on możliwość aktualizacji danych podanych przy rejestracji. Login i hasło mają
charakter poufny.
3. Klient posiadający status zarejestrowanego użytkownika Sklepu składa zamówienie
po zalogowaniu się do Sklepu poprzez dodanie Towaru prezentowanego w Sklepie do Koszyka,
następnie potwierdzając złożenie zamówienia na Towar przez wybór przycisku – „Składam zamówienie
z obowiązkiem zapłaty”.
4. Klient nie posiadający statusu zarejestrowanego użytkownika Sklepu składa
zamówienie poprzez dodanie Towaru prezentowanego w Sklepie Internetowym do Koszyka, następnie
potwierdzając złożenie zamówienia na Towar poprzez wybór przycisku - „Składam zamówienie z
obowiązkiem zapłaty” i podając dane niezbędne do zrealizowania zamówienia zgodnie z procedurą
zamieszczoną na stronie internetowej Sklepu.
5. Informacje, o których mowa w art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku
o prawach konsumenta, będą przesyłane Klientowi na podany przez Klienta podczas składania
zamówienia adres e-mail w wiadomości e-mail potwierdzającej złożenie i treść złożonego przez
Klienta Zamówienia.
6. W Zamówieniu Klient może wskazać dodatkowo dane wymagane do wystawienia
faktury VAT, jeżeli żąda wystawienia faktury VAT.
III. Zawarcie umowy sprzedaży i realizacja Zamówień
1. Z chwilą złożenia Zamówienia przez Klienta dochodzi do zawarcia umowy
sprzedaży Towaru. Po złożeniu Zamówienia Klient otrzymuje e-mail z podsumowaniem zamówienia i
informacją o zarejestrowaniu Zamówienia w Sklepie.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dodatkowej weryfikacji danych Klienta,
np. w drodze kontaktu telefonicznego.
3. Sprzedawca ma prawo do odmowy realizacji Zamówień:
a) złożonych na nieprawidłowo wypełnionym formularzu Zamówienia,
b) złożonych z naruszeniem niniejszego Regulaminu.
3. Dokonywanie Zamówień w Sklepie jest możliwe 24 godziny na dobę przez
wszystkie dni w roku.
4. Towar objęty Zamówieniem jest dostarczany Klientowi przez Sprzedawcę wraz z
dokumentem potwierdzającym zawarcie umowy sprzedaży, to jest paragonem fiskalnym lub fakturą VAT
jeżeli Zamawiający zażądał jej wystawienia przy dokonywaniu Zamówienia i podał niezbędne dane do
jej wystawienia.
5. Treści umów sprzedaży zawieranych w Sklepie są przechowywane przez system
informatyczny Sklepu przez okres co najmniej 3 miesięcy od daty zawarcia każdej z umów, a treść
tych umów jest udostępniona wyłącznie stronom umowy lub na żądanie uprawnionych organów władzy
publicznej zgodnie z przepisami prawa. Każdy Klient, który dokonał procedury rejestracji, ma po
zalogowaniu dostęp do wszystkim swoich umów sprzedaży zawartych w Sklepie przez okres ich
przechowywania w systemie informatycznym określonym w zdaniu pierwszym.
6. Warunki umowy sprzedaży określa niniejszy Regulamin, obowiązujące przepisy
prawa oraz indywidualne ustalenia pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.
IV. Zasady płatności
1. Należność za Towar oraz Koszty dostarczenia Towaru mogą być uiszczane jedynie
według poniższych możliwości:
a) płatność za pomocą systemu PAY U,
b) płatność za pomocą systemu PAYPAL,
c) przelewem albo wpłatą na rachunek bankowy Sprzedawcy,
d) gotówką przy odbiorze osobistym
2. W przypadku płatności realizowanej przelewem lub wpłatą na rachunek bankowy
Sprzedawcy, na poleceniu przelewu należy umieścić w tytule przelewu:
- imię i nazwisko albo firmę Klienta,
- numer Zamówienia (wskazany w informacji o zarejestrowaniu Zamówienia w Sklepie).
Płatności należy dokonać na rachunek bankowy:
95 1240 1330 1111 0010 0359 3247
LORO S.C.
40-101 KATOWICE
UL. CHORZOWSKA 107
3. Zobowiązania Klienta wynikających z umowy sprzedaży Towarów utrzymują się do momentu
uiszczenia całości należności za Towar oraz Kosztów dostarczenia Towaru.
V. Dostawa zamówionego Towaru
1. Sprzedawca realizuje Zamówienia w formie przesyłki kurierskiej za pośrednictwem
Dostawcy.
2. Wysyłka za pośrednictwem Dostawcy jest realizowana do 7 dni roboczych:
a) od momentu złożenia Zamówienia przez Klienta, w przypadku wyboru formy płatności
za pobraniem;
b) od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie Sprzedawcy w przypadku wyboru formy
płatności innej niż za pobraniem.
Do czasu realizacji Zamówienia nie wlicza się sobót oraz dni ustawowo wolnych od pracy.
3. Sprzedawca zobowiązuje się dostarczać Towary bez wad.
4. Koszty dostarczenia Towaru, które oprócz ceny za Towar ponosi Klient, są podawane na
stronie internetowej Sklepu przy składaniu Zamówienia.
5. Sprzedawca przewiduje możliwość odbioru osobistego Towaru przez Klienta
VI. Zwrot zakupionego Towaru
1. Z zastrzeżeniem ust. 4 poniżej, Klient, który jest konsumentem, może zwrócić
zakupiony w Sklepie Towar bez podania przyczyny i ponoszenia kosztów składając oświadczenie o
odstąpieniu od umowy sprzedaży Towaru zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta. Uprawnienie to Klient może zrealizować w ciągu 14 dni od otrzymania Towaru. Do
zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. W przypadku odstąpienia
od umowy sprzedaży Towaru w trybie wskazanym w niniejszym ustępie, Klient jest zobowiązany do
zwrotu Towaru Sprzedawcy w terminie 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy
sprzedaży Towaru, zgodnie z zamieszczoną pod adresem internetowym Sklepu procedurą
2. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży Towarów, umowę sprzedaży Towaru uznaje się
za niezawartą.
3. Bezpośrednie koszty zwrotu Towaru ponosi Klient. Sprzedawca ponosi koszty zwrotu
Towaru wyłącznie w przypadku uprzedniego wyrażenia przez Sprzedawcę zgody na poniesienie innych
niż bezpośrednie koszty zwrotu Towaru
4. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w wypadkach określonych
szczegółowo w art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, m. in. w osobą
odniesieniu do umów:
a. o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną
zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu
świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
b. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana
według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
c. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na
swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
5. W przypadku, gdy Klient wykonuje prawo odstąpienia od umowy sprzedaży Towaru po
zgłoszeniu żądania rozpoczęcia świadczenia przez Sprzedawcę usługi przed upływem terminu na
odstąpienie od umowy, Klient będzie zobowiązany do zapłacenia za świadczenia spełnione do chwili
odstąpienia od umowy.
6. Sprzedawca zwraca Klientowi należność za odesłany przez Klienta Towar w ciągu 14
dni, licząc od dnia doręczenia Sprzedającemu oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży
Towarów. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili
otrzymania z powrotem zwracanych Towarów lub dostarczenia przez Klienta dowodu odesłania
zwracanych Towarów.
VII. Reklamacja Towaru
1. Zgłoszenie reklamacji Towarów powinno zostać:
a) przesłane na adres:
LORO S.C.
40-101 KATOWICE
UL. CHORZOWSKA 107
lub
b) przesłane na adres e-mail: baldinini.silesia@gmail.com
lub
c) złożone osobiście w salonie Baldinini Katowice .
2. Reklamacja Towaru zostanie rozpatrzona do 14 dni od dnia złożenia reklamacji. O
sposobie rozpatrzenia reklamacji towaru Klient zostanie powiadomiony drogą mailową lub
telefoniczną.
3. Sprzedawca informuje Klienta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji Towarów, m.in. poprzez złożenie przez Klienta po zakończeniu
postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przed
sądem polubownym (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223).
Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach
Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej:http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
VIII. Ochrona danych osobowych
1. Klient dokonując rejestracji w Sklepie wyraża zgodę na gromadzenie i
przetwarzanie przez Sprzedawcę danych osobowych podanych w formularzu w rozumieniu ustawy z dnia
29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. nr 101 poz. 926 z zm.)
wyłącznie w celu realizacji Zamówień.
2. Klient może wyrazić zgodę na otrzymywanie od Sprzedawcy informacji o charakterze
reklamowym i handlowym, w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Zgoda ta jest
udzielana przez Klienta poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji na formularzu rejestracyjnym.
Wyrażenie zgody nie jest warunkiem realizacji Zamówienia.
3. Klientowi przysługuje prawo do wglądu do treści podanych danych osobowych oraz
ich poprawiania, a także żądania usunięcia danych.
IX. Dane kontaktowe
We wszelkich sprawach związanych dokonywaniem transakcji w Sklepie Klient może kontaktować się
ze Sprzedawcą w następujący sposób:
a) pocztą pod adresem:
LORO S.C.
UL. CHORZOWSKA 107
40-101 KATOWICE
b) telefonicznie pod numerem telefonu: +48 (32) 605 06 75,
d) za pośrednictwem e-mail: baldinini.silesia@gmail.com
X. Postanowienia końcowe
1. We wszelkich sprawach nie uregulowanych w niniejszym Regulaminie mają
zastosowanie przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Postanowienia
niniejszego Regulaminu nie naruszają praw konsumenta z tytułu niezgodności towaru z umową.
Postanowienia Regulaminu należy interpretować w sposób zapewniający ich zgodność z
obowiązującymi przepisami prawa.
2. Regulamin wchodzi w życie z chwilą ogłoszenia go na stronie internetowej Sklepu.